(9月1日更新)筑波大学東京キャンパス所属の大学院学生のみなさまへ (Updated on September 1) To all students who belong to the Tokyo Campus

重要なお知らせ

東京キャンパスでは、9月1日以降の当面の間、学生のみなさんの活動形態を、以下のとおりとします。
引き続き、感染拡大の防止を徹底していただき、身体的距離の確保、マスクの着用、手洗いをなど、適切な行動をお願いします。
参考(「新しい生活様式」の実践例):https://www.mhlw.go.jp/stf/seisakunitsuite/bunya/0000121431_newlifestyle.html
なお、感染状況の変化によって当該取扱いが変更になることもありますので、本学Webサイトなどを適宜参照ください。

授業について(9月1日更新事項)


秋学期の授業について、現在各教育組織において開講方法等を検討中です。
詳細が決まり次第、本サイトにてお知らせ致します。

研究について


セミナー・ゼミ等はオンラインでの実施を推奨します。
少人数(20名未満を目安)での研究指導やゼミは可能ですが、指導教員の許可を得てください。

入構について(9月1日更新事項)

感染拡大防止に留意して、授業、ゼミ、施設利用等の用務がある場合に、通常通り入構できますが、不必要な入構は控えてください。

入構の条件は次のようになります。

毎日、起床時と夕方に検温するとともに、風邪の症状の有無について確認し、「健康観察記録表」に記載する。

キャンパスに入構する日の直近の14日間平熱が保たれ、風邪の症状がない場合に入構が可能となる。

また、「健康観察記録表」、「文京校舎入構記録」を担当教員(授業担当教員、指導教員等)に提示できるよう携帯するものとする。

入構にあたり、学生の皆さんは下記を準備してください。

1)健康観察記録

各自がキャンパスに入構する日の直近14日間の健康観察記録を付け、その記録表は担当教員(授業担当教員、指導教員等)に提示できるよう携帯してください。

健康観察記録表(行動履歴欄あり)様式例

 

2)文京校舎入構記録

各自が以下いずれかの文京校舎入構記録をご準備してください。

その記録表は担当教員(授業担当教員、指導教員等)に提示できるよう携帯してください。

a) Googleフォーム版

日本語版:https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdaqjQtFcB3cp8sG_0lc-O2DxhxvMLXieDjQ3pj5u0tiewfCA/viewform

英語版:https://forms.gle/FWoPrmM7sUDXkJEr9

1ページ目に必要事項を入力し、自動返信メールの受信を確認・保存してください。

退出時に2ページ目を入力し、送信してください。

b)Word版
入構記録(日本語)

Entre Record (English)

※当該様式は校舎1階の守衛所にも配置してあります。

1ページ目に必要事項を記入し、持参してください。

退出時に立ち寄り先を記入し、1階守衛室に提出してください。

※校舎からの退出後、3日以内に新型コロナウイルスへの感染が確認された場合には速やかに以下までご連絡下さい。

business-somu@un.tsukuba.ac.jp  Tel: 03-3942-6918 / Fax: 03-3942-6824

3)図書館の利用

大塚図書館の利用については下記のサイトで開館状況を確認してください。

附属図書館  https://www.tulips.tsukuba.ac.jp/lib/ja/information/20200304
https://www.tulips.tsukuba.ac.jp/lib/en/information/20200304

4)新型コロナウイルス接触確認アプリ(COCOA)

スマホをお持ちの方は、新型コロナウイルス接触確認アプリ(COCOA)の登録を必ず行ってください。

https://www.mhlw.go.jp/stf/seisakunitsuite/bunya/cocoa_00138.html

[Updated on September 1]
To all students who belong to the Tokyo Campus

As of September 1, the Tokyo Campus would like each student to follow the instructions below.
We would like to ask each student to continue thoroughly implementing the prevention of the spread of infection and take appropriate action including putting the three basics for preventing infection of “social distancing”, “wearing a mask”, and “washing hands” found in “Examples of New Lifestyle Practices” (Novel Coronavirus Expert Meeting of May 4, 2020) into practice as basic infection prevention measures for each person.

The information on this article is still subject to change depending on the situation of infection.
It would be highly appreciated if you could keep an eye on this website, etc.

[Classes (updated on September 1)]


The details including the style of classes of the Fall term (Fall A – Fall C) are still under discussion by each program.
Once Confirmed, details will be announced on this website.

[Research]
Seminars, etc. are recommended to be conducted online.
Research guidance involving experiments and practical training and seminar activities may be allowed and conducted upon your chief advisor’s approval, however provided that it is in small group (less than 20 students).

[Entry of students to the campus (updated on September 1)]

When you need to attend classes, seminars or use the facilities, you can enter the Tokyo Campus as long as you make sure to pay attention to prevention measures against Covid-19.
However, please refrain from entering the Tokyo Campus if there is no need to do so.

The following steps must be taken if you plan to enter the Tokyo Campus.

  1. Fill in the Report of Health Condition every day by checking your temperatures in the morning and evening, and symptoms that you may have.
  2. Confirm that there is not a day that your temperature exceeded your normal temperature for the last 14 days.
  3. If you have no symptoms for the last 14 days on the Report of Health Condition, you can enter the Tokyo Campus. Then bring both the Report of Health Condition and Tokyo Campus Entry Record with you so that you can show them to a faculty (course instructors, chief advisors, etc.).

Please prepare the following materials before entering the Tokyo Campus.

1)  Report of Health Condition

Please be sure to record your health condition with the designated form and bring it with you so that you can show it to a faculty (course instructors, chief advisors, etc.).

2)  Please prepare the Tokyo Campus Entry Record, which is available both online and in Word format.

■Online Form
Japanese:https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdaqjQtFcB3cp8sG_0lc-O2DxhxvMLXieDjQ3pj5u0tiewfCA/viewform


English:https://forms.gle/FWoPrmM7sUDXkJEr9

Fill in the first page and confirm that an auto-reply email reaches you and save it.
Upon leaving, fill in the second page and submit it.

■Word: Tokyo Campus Entry Record

*Note: The designated form is also available in print at the security guard office.

Fill in the first page in advance and bring it with you.
Upon leaving, write down places that you stopped by and submit it to the security guard office at the main entrance (1F).

Please be sure to contact us immediately if you test positive for COVID-19 within three days after leaving the Tokyo Campus.

business-somu@un.tsukuba.ac.jp  Tel: 03-3942-6918 / Fax: 03-3942-6824

3) Otsuka Library

Please check out the following websites to know the current situation of the Otsuka Library.

Japanese:
https://www.tulips.tsukuba.ac.jp/lib/ja/information/20200304
English:         https://www.tulips.tsukuba.ac.jp/lib/en/information/20200304

4) COVID-19 Contact-Confirming Application (COCOA)

If you have your smartphone, please be sure to register for COCOA.

https://www.mhlw.go.jp/stf/seisakunitsuite/bunya/cocoa_00138.html